La Taxonomia de Bloom és un llistat de les
habilitats i processos del pensament que poden aparèixer en les
tasques escolars (i per tant ser objecte d'avaluació). Rep el seu nom del seu
creador, Benjamin Bloom.
La taxonomia estructura les habilitats jeràraquicament, de
manera que no es pot pretendre assolir les d'ordre superior sense tenir
dominades les d'ordre inferior.
En la Txonomia de Bloom es diferencien tres dominis com són el cognitiu,
l'afectiu i el psicomotor.
Cognitiu:
El model cognitiu es basa en...
Recordar: reconèixer, llistar, descriure,
identificar, recuperar, anomenar, localitzar i trobar.
Entendre: interpretar, resumir, inferir, parafrasejar, classificar, comparar, explicar i exemplificar.
Aplicar: implementar, desenvolupar, utilitzar i executar
Analitzar: organitzar, desconstruir, atribuir, trobar, estructurar i integrar.
Avaluar: revisar, formular hipòtesis, criticar, experimentar, jutjar , detectar i provar.
Crear : dissenyar, construir, planificar, produir, idear i elaborar
Afectiu:
Són els objectius que fan referència als valors i a les actituds que exigeixen una correcta adaptació. El professorat no sembla tenir unes idees ben definides sobre les experiències d'aprenentatge que siguin les més convenients per arribar aquests objectius relacionats amb els sentiments i emocions.
Psicomotor:
Objectius que proposen el desenvolupament muscular i motor.
Aquest domini té els següents nivells:
-Percepció
-Disposició
-Mencanisme
-Resposta complexa
-Adaptació
-Creació
No hay comentarios:
Publicar un comentario